Ioan Balan despre construirea unui drum prin Parcul Şipote conform proiectului de PUG: Parcul Şipote trebuie să rămână zonă verde


Intră acum și în grupul de

Preşedintele organizaţiei municipale Suceava a PNL, deputatul Ioan Balan, s-a arătat indignat de propunerea făcută de cei care au realizat proiectul Planului Urbanistic General al Sucevei privind construirea unui drum auto în Parcul Şipote pe lungimea pârâului Cacaina. Este vorba de un drum cu restricţii care să poată fi utilizat în anumite zile ale săptămânii şi care să mai descongestioneze traficul din municipiul reşedinţă de judeţ.

Această propunere a fost făcută publică la dezbaterile care au avut loc vineri la sediul Primăriei pe marginea reactualizării Planului Urbanistic General dezbateri la care a fost prezent şi deputatul liberal Ioan Bălan.

Liderul liberal Ioan Balan a declarat că zona Parcului Şipote ar trebui să rămână o zonă verde de promenadă pentru locuitorii municipiului Suceava dar şi pentru turişti. „Este o presiune extraordinar de mare pe zona aceasta de dezvoltare imobiliară. Or tocmai asta nu vrem să se  întâmple acolo. Faptul că noi deschidem acolo o cale de acces distrugem tot ce înseamnă zona verde singura din Suceava. Dacă vrem beton avem în faţa Casei de Cultură. Cine vrea să se plimbe cu rolele poate să o facă în Centru. În parcul Şipote vrem o zonă verde în care oamenii să iasă să se plimbe în  siguranţă”, a declarat Bălan. El a criticat şi modul în care reprezentanţii firmei care au realizat proiectul PUG-ului au prezentat propunerile privind fluidizarea traficului în municipiul Suceava propunând o nouă rundă de discuţii în care aceştia să vină cu temele făcute. „Consider că această dezbatere e adresată fiecărui cetăţean al municipiului Suceava care trebuie să înţeleagă foarte clar care sunt variantele de trafic care ni se propun.  Bulevardul principal e sufocat de trafic. De aceea trebuie să găsim urgent variante alternative”, a spus Balan.

Lungu, Balan, Harsovschi, Doroftei, Prorociuc

În prezentarea făcută de reprezentanţii firmelor care au contribuit la realizarea PUG s-a precizat că din 1996 până în 2010 au fost adoptate 65 de Planuri de Urbanism Zonal şi 236 de Planuri de Urbanism de Detaliu, care acoperă de fapt întregul municipiu şi care au modificat de fapt PUG adoptat şi că, de fapt, prin derogarea de la PUG s-a modificat întregul plan urbanistic general.

Specialiştii considerau că PUG ar fi trebuit modificat de mai mulţi ani după ce s-au constatat modificări majore în viaţa municipiului, mai ales că s-a modificat zona industrială care a devenit acum o zonă mixtă, comercială şi industrială.

Totodată, aceştia au mai arătat că dezvoltarea periferiei se face fără coerenţă urbanistică, dar că este necesară şi dezvoltarea unei zone de agrement care ar urma să fie făcută în zona râului Suceava şi a lacului Dragomirna.

Prin noul PUG se prevede realizarea unui nucleu de tip central în zona gării Iţcani în condiţiile în care s-a constatat că Iţcani este slab deservit de dotări publice în comparaţie cu zona centrală şi cu zona Burdujeni.

Arhitectul Constantin Gorcea a subliniat că municipiul Suceava este unul dintre cele mai distruse oraşe din România şi consideră că fondul construit existent va trebui protejat.

El a spus că în anii ‘60, a fost o acţiune de demolare a multor clădiri din municipiu, iar ultima lovitură a primit-o Suceava în 1982 când s-a demolat toată zona pieţei mari.

„E un oraş cu monumente istorice răzleţe”, a spus Gorcea care consideră că este necesar ca şi clădiri precum corpul vechi al USV, Casa Culturii, Hotelul Arcaşu, să inte în lista de patrimoniu a secolului XX.

Reactualizarea Planului de Urbanism General al Sucevei a fost realizată de o asociere de firme la care lider este societatea bucureşteană Urban Tim contra sumei de 800.000 de lei achitată de la bugetul local. Documentul se află în dezbatere publică până în data de 18 noiembrie.


Intră acum și în grupul de